Az én Tádáám listám

Bár bizonyos tesztek szerint, a rendszerezés a véremben van, azért  előfordul nem is olyan ritkán, hogy a 72-dik post-it után elveszítem a fonalat, és a nulláról kell elkezdenem a feladatok összeírását. Próbáltam már sokféle módszert, voltam GTD tréningem, de valamiért eddig nem állt össze a kép. Talán azért nem mert mindenki, aki egy új módszert mondott nekem, nagyon határozottan állította, hogy az valami mindent elsöprően fenomenális megoldás. És én hittem neki. Hittem neki, ahelyett, hogy a sok tuti módszer helyett, hátradőlve, megvizsgáltam volna, hogy van az elakadásom, és mi a jó megoldás.

Végül megtettem, de mire ide eljutottam, már néhányszor betemettek a post-it hegyek. Aztán egy nap leültem, elővette, az összes módszert, amit valaha ajánlottak nekem, és kiszedegettem belőlük, ami nekem a legjobb. Ezzel már elég jól tudok boldogulni és estére tele lesz az én Tádááám listám.

Most megmutatok neked pár megoldást, és javaslom te is dőlj hátra, nézd meg hogy hol csúszol el, és készítsd el a saját rendszerezési módszered.

A naptár módszer

Hányszor nézel rá egy nap a naptáradra? Sokszor. Abban az időben, amíg azt nézegeted, hogy mikor hol kellene lenned, már néhány apró feladattal végezhettél is volna. Akik a naptár módszert használják, ne csak a meetingeket írják fel a naptárunkba, hanem a feladataikat is, így beosztva az egész napot. Ha nagyon hardcore vagy akkor a feladatok mellé azt is felírhatod, hogy mi mennyi időt fog elvenni tőled.

A szín kód módszer

Gondolj a közlekedési lámpára. Piros, sárga zöld. A zöld színűek a nem időhöz kötött feladatok, a sárgáknak készen kell lennük a hét végére, a pirosaknak pedig a nap végére. Ez egy szuper módszer azoknak, akik nagyon sok kreatív munkát végeznek, és olykor képesek elcsúszni a feladatokkal, a  határidő tartás miatt.

Top-down módszer

Talán ez a legegyszerűbb módszer, de betartani nem olyan könnyű. Minden nap, amikor beérsz munkába, írd fel azt a 6 legfontosabb dolgot, amit aznap el kell végezned. Tedd őket fontossági sorrendbe és kezd el a munkát. Csak akkor léphetsz a következő feladatra, az előtte lévőt már elkészítetted. Nos ez volt az ami nekem a munkám típusát tekintve kicsit sem működött. De lehet, hogy valakinek pont ez lesz a jó.

A projekt menedzser lista

Mindenkinek van egy nagy projektje. Viszont leírni egy lapra, hogy – Weboldalt készíteni, az nem biztos, hogy a leghatékonyabb. Ezért a PMekhez hasonlóan , bontsd kisebb részfeladatokra. pl. elkészíteni a logót, kiválasztani a betűtípust, összeírni az oldalakat, stb. Ez segít a motivációd állandó fenntartásában is, ugyanis ki tudod pipálni az egyes részfeladatokat, így látod majd a célhoz vezető utat.

Én ezeket a módszereket vegyítem, és legtöbbször a Trello-t használom a feladatok kezelésére.

-Dia-

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük